onsdag 25 augusti 2010

Nu är det höst

Nu har hösten kommit på allvar - det snöar i Kiruna. Här, några mil söderut, har det varit snålblåst och regn idag. När hösten kommer får man genast lust att göra fint hemma, helst med ljus och mys - kanske en ny kudde eller nya gardiner. Mina gardiner blev ännu finare efter att bästa mamsen var här och putsade alla fönster :) Tänk att jag hade en så snygg trädgård - den har jag inte sett genom de skitiga fönstren.





Hösten har också medfört att alla mörkläggningsgardiner får ta semester och jag äntligen kan göra fint på fönsterbrädorna. Så här fint blev det i sovrummet. Jag älskar "stenen" från Mique och lite hjärtan på tråd passar ju verkligen i sovrummet.




För ett tag sedan fyndade jag denna underbara låda för ynka 30 kr. Jag har inte riktigt vetat var och vad jag ska ha den till. När vi i somras tog tag i att måla den gamla fula furutrappen vackert vit fick min fyndlåda en egen plats i övre hallen - eller vindan som man säger här i norr.



Till helgen är det dags för pysselträff med pysselklubben pysslarna. Det ska bli så härligt att få pyssla på i godan ro utan besök i alla lådor av små nyfikna fingar. Jag tycker förvisso mycket om de där besöken men det är så svårt att få något gjort själv :) De flesta pysselträffar brukar dock sluta med att man spanar på alla andras vackra alster - det gäller att inte glömma inspriationsboken!

Ut och njut av hösten!




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar