torsdag 5 augusti 2010

tips och idéer för pysslare

Jag tänkte dela med mig av några tips och idéer som kan göra pysslandet lite enklare.

Det första tipset har jag norpat från en bloggkollega - tyvärr minns jag inte vem.

Den här snitsiga boken att fylla med inspiration, mönster, kortvikningar eller likande är egentligen en receptbok från Biltema. Det är i ärlighetens namn inte min favoritaffär, men de har en del prisvärda pappersprodukter. Jag har altrat boken för att göra den lite tjusigare och lite mer inbjudande till scraptime. De små flikarna hade tidigare symboler som kött, fisk, dessert och dyl. Nu har de etiketter gjorda med dymon. Mina etiketter är: mallar, layout, kort, vikning, överig och att sy.


De andra tipset är en bobinlåda. Visst vet du vad det är?

Det är en sådan här lite låda med små plast- eller pappershållare. Den är egentligen för garn, men är utmärkt för att hålla ordning på kortare band och snören.






De tredje tipset har jag snott av duktiga fru Brave på jobbet. Innan jag sorterade mina pappersblommor i så här fin färg- och storleksordning hade jag dem orsorterat i en stor glasburk. Det var finare att titta på men inte alls lika praktiskt när man väl börjar scrappa.










Scrappa lugnt!
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar