fredag 24 september 2010

försenad tisdagsutmaning

Äntligen lördag!

Det har varit en ovanligt tung arbetsvecka på myndigheten och det känns i kroppen. Det har varit valarbete från tidig morgon och till sen kväll. När man sitter där omgiven av valsedlar och människors viljeyttringar kan jag inte annat än undra om vi inte tar demokratin för givet. Att gå och rösta är en rättighet vi ska värna. Det är så bekvämt att skylla på alla andra och att säga det var inte mitt fel- men vi måste komma ihåg att människor dör för rätten att rösta.

Veckans utmaning på inspirationsfabriken är loppisfynd. Sådana finns det många av här och det var svårt att välja ut vilka jag ska presentera här, men här kommer några av mina favoriter:


Här är flera loppisfynd. Det fina tallriksstället har jag köpt för att ha scrapbookingpapper i. Det gick utmärkt ända till det blev alldeles för många papper.. Nu får det agera förvaring för serveringsfat och brickor. Det gröna ugnsfatet är också ett loppisfynd.


Ättikslådan har jag fyndat för 30 kr på loppis. Den har fungerar som filtförvaring men pryder nu sin plats som blomförvaring. Den är allra finast med julens enriskvistar.

De här ljuvliga skridskorna är mitt senaste fynd. Jag kunde bara inte motstå dem. Nu är de som ett smycke i vår annars så tråkiga hall. Nästa inlägg blir om pyssel och scrapbooking.
Nu blir det höstmys på Kronans höstmarknad och lite klädshopping till brudarna. För att få några storlekar är det lika bra att köpa vinterkläder nu i september.
Ha en skön lördag!
Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar