onsdag 13 oktober 2010

tisdagsinspiration: sovrum.

Den här veckans tisdagsutmaning på inspirationsfabriken är sovrum.

Jag måste erkänna att vårt sovrum inte är världens mest inspirerande, men det kanske finns någon detalj som kan vara det. Om den här husutbygnaden, som jag så hett längtar efter, blir av så är ett av rummen ett sovrum till oss - ett masterbedroom. Därför ska i alla fall jag koka en stor kopp te och låta mig inspireras av alla andras vackra sovrum!

Fina spegelbyrån som jag önska mig så länge så länge och till slut fanns den i Piteå - bara till mig!

fina taklampan som jag har ärvt efter ängelgammelfammo S.

Smyckeskrinet
Inköpt på loppis för länge sedan och har därefter varit ett gemensamt projekt för mig och maken - nu är det väl upp till honom att fylla det med vackra saker??

Mitt fina linneskåp som vi hämtat utanför Piteå.

Jag har i något svagt ögonblick lovat att visa hur det ser ut inne i linneskåpet.. ja örngottsbanden är veckade och det finns små lavendelpåsar bland sängläderna.

Superbästa herrbetjänten
Gardinen är överdelen av ett hålsömsbroderat lakan som jag sytt om till en kappa. Jag tycker de är så vackra de här gamla textilierna.
Nu ska jag gå och koka mitt te och sätta mig med alla fina bloggar och låta mig inspireras. Ha en skön onsdagkväll! Imorgon är det torsdagsstäd och den där härliga just-innan-helgen-känslan.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar