måndag 29 november 2010

nu är det ju här i vårt hus

Nu har vi gjort jul i vårt lilla hus!


En av mina mest älskade julprydnader är julkrubban! Jag minns själv hur man som barn försökte hålla fingrarna borta från de fina små figurerna.



Här är min fina mistel. Det allra bästa är att den är i plast och därför är mer miljövänlig än den riktiga varan som tydligen är utrotningshotad.


Mina adventsljus med de superfina tagsen från bästa fru T. Snyggt va?


Barnens och mitt tappra försök till pepparkakshus. Det är nog tur att jag läste juridik och inte byggnadskonstruktion....


Fina barnen i hårt arbete med att dekorera pepparkakor och pepparkakshus.


På lördagen blev den en sväng till Piteå där vi hämtade upp en sängram till C. Såklart fyndad på Blocket. Jag hade ju gärna sett en vit, men C var obeveklig och skulle ha en svart - med StarWars sängkläder. (om någon vet var sådana finns mottages tipset tacksamt!) Väl i mysiga Piteå tvingade jag in familjen i fina lilla butiken Madame Filurs krypin. (faktiskt en av världens gulligaste butiker. Jag MÅSTE ta med bästa svärmor dit..) Där fyndade jag denna underbara snörhållare från Miljögården. Tänk vad den ska bli fin i mitt nya skafferi!


Barnen var också nöjda eftersom det bjöds på skumtomtar - och ärligt- vem kan säga nej till sådana??


Här är mina pepparkaksformar som får pryda sin plats i köker. De är särskilt fina den här årstiden tycker jag!



Söndag eftermiddag fick det bli en sväng på julskyltningen. Jag tycker det är så mysigt (resten av familjen är måttligt road) Jag hoppade in på Interflora för ytterligare ett fruktlöst försök att hitta vita hyacinter. Nå ingen skada skedd eftersom C kärade ner sig i den ljuvliga halmgrisen. Den fick helt enkelt följa med det djurgalna barnet hem och pryder nu sin plats i trappan.




Och så slutligen lite vitt.. Här vit stjärna och vita julstjärnor i sovrummet.



Ha en skön måndagkväll! Snart är det dags för julkortstillverkning!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar