tisdag 22 februari 2011

Den enes skräp - den andres fynd!

Det är fortfarnade isande kallt i vår lilla stad. När termometern håller sig stadigt runt -25 grader i flera veckor börjar man känna sig en aning insnöad - både fysiskt och mentalt.

Mina kära kollegor från landets motsatta spets undrade lite försynt om de behövde thermobyxor när de kommer hit om knappt en månad. (Thermobyxor - det har jag inte sagt sedan jag var barn och tvingades gå omkring i en vit, rosa och lila overall för 12-åringar *brrrrr * här säger vi täckisar) Och jo det behövs thermobyxor i norrland i mars - jag lovar :)

Idag kom min älskade bättre hälft hem med värsta fynden! Tänk att jag har sådan pli på honom att han vet vad jag vill ha - innan jag vet det själv!


Kolla in vilka härliga gamla böcker! Det kommer att passa alldeles utmärkt på hyllan ovanför fönstren i vardagsrummet. Kolla överst! en lagbok från 1961 - passar klockers i min samling gamla lagböcker. Gamla citat och bevingade ord kan man inte heller få för många av!


Sådan här böcker är verkligen toppen när man gör kort. Jag tycker det är trevligt med lite "klokskap" på insidan av ett handgjort kort.



Den här guldfärgade snyggingen har jag fått av min man. Den kommer att gå varm i pysselrummet och kommer att göra trappstädningen betydligt enklare. Hoppsan nu verkar det som att dammsugningen kommer att utföras av bästa mannen . Det var nog det där med knapsu - att en Riktig TornedalsMan bara kan handha saker som är eldrivna... Undra om jag ska ta fram något annat - typ skurhinken nu när andan tydligen föll på.. Om jag sätter barnen på att låta "brrrrrrr" brevid kanske han inte fattar att den inte är eldriven - vad tror ni? rapport kommer :)
Ha det gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar