onsdag 9 februari 2011

pysselrum

Den här renoveringen och utbyggnaden fortskrider med varierande takt. Toalettstolen som jag ondgjorde mig över sist har faktiskt kommit på plats. I helgen hoppas jag att jag hinner spackla och måla sista varvet därinne och kanske, bara kanske, åka och spana på den glasmosaik jag fått för mig att jag ska ha där.

Det just nu flitigast använda rummet är mitt (jo tjena) pysselrum. Här är alla barnen arkiverade i rad med papper och sax, lim, tejp och allehanda attiraljer. C sitter vid datorn med högtalarna i öronen djupt försjunken i 1. djusjukhuset 2. pyssel på Bollis 3. Philofix.

Vi de tillfällen jag själv hinner vara här annat än att städa efter trollen - undra varför det går så himla bra att ta fram men är sååååå jobbigt att plocka undan- har jag en liten inspirationsvägg (sidan av hyllan än så länge) där jag sätter skisser och texter och liknande.

Här är C:s lampskärmsprojekt. Jag tror inte att den är färdig utan att det är ett pågående projekt...


Jag har upptäckt att världens bästa och billigaste stämpelrengöring är tvättservetter för barn. De torkar dock ganska fort i paketet så jag kör med en matlåda från ICA. Funkar toppen och är betydligt billigare än stämpelrengöring från scrapaffärerna. Det funkar lika bra på permanent färg - men då måste man göra det på en gång.


Här är lite förvaringsbilder. Här är mina stuvbitar och mina inspirationstidningar. Ibland kostar jag på mig en scrapbooking- tidning men de är så jädra dyra.


mer förvaring



Mina papper. I den rosa finns cardstock i färgordning. I de genomskinliga möstrade papper. En för rött/rosa och en för blått/grönt.
Ha en skön onsdag. Själv ska jag pusta ut efter ett övningskörningspass med bästa maken.
Imorgon torsdag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar