söndag 27 mars 2011

lycka är en ny soptunna!

Sköna söndag! Idag är en skön söndag efter en fullspäckad lördag. I går var det full fart med skräpkörning (halleluja), bästa svärisarna på besök, tappade tänder, ett marknadsbesök som höll på att blåsa bort, ett inredningsfynd, lite pyssel och det hela avslutades med tacos, hockeyspänning och bastutävling mellan bonusbruden och sst-mamman (!) på bästa sst (må bästa finska vinna). Ni hör ju att man var helt slut igår kväll! Häromdagen slog jag till på den här snyggingen! Jag har spanat ett tag, men tyckt att 300 spänn var lite häftigt för en soptunna - men kolla vilken soptunna sen! Den kommer att vara som en prydnadssak i pysselrummet. Det blir ju en hel del sopor där och eftersom det mesta är blandat med papper, klister och lite allt möjligt måste det gå som grovsopor. Då tycker jag man kan samla dem med stil. Lite vårkänslor tänker jag också bjuda på. Den fina zinkbaljan kommer från Dollarstore och kostar enorma 20 spänn. Nu gäller det bara att få kattskrället att fatta att det inte är hans mat - utan mina blommor. Dessuom kräks han av krokusarna, men inte begriper han bättre utan mumsar glatt på dem ändå...
Ha en skön söndag- här ska det äntligen bli lite dörrfoder, och kanske en liiiiten sväng till handelsträgården :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar