torsdag 31 mars 2011

sjuka barn

I två dagar har jag varit hemma med sjuka barn. De är i det där läget att de är för sjuka för att vara på dagis, men för friska för att vara hemma. Det är inget kuligt läge. De börjar vara så rastlösa att de går varandra på nerverna och vid varenda anstränging hostar de som KOL patienter. Idag fick dessutom bonusbruden ett ryck och hann bara till skolan inna de ringde för att hon hade så vansinningt ont i huvudet.. Efter 45 minuter hemma var hon pigg som en mört. Jag anar ett fall av jag.vill-vara-hemma-med-de-andra-sjukan. Jag tror alltid i min enfald att jag ska hinna pyssla en massa när jag är hemma, men det är mer rollen av FNs fredsbevarande styrkor man får anta sådana dagar.. Ömsom hot (ingen fotboll) ömsom mutor (festis och glass) ja jag har nog en alternativ karriär i FNs blå basker/hjälm.. Lite plantering hann vi med i allafall. Det är ju en så där 15 minusgrader på nätterna här så det är ett evigt bärande ut och in på skapelsen- och dessutom skydda den från pälsmonstret.. Men lite vårlikt blev det faktiskt. Här är han - pälsmonstret. Med span på nya grannarna som river ut husets intetriör och stör hans jaktmarket på granngården.
Nå jag har i alla fall hunnit städa igenom huset idag och bytt lite sängkläder och överkast. Till helgen blir det nog lite försterputsning eftersom bästa mannen skulle kasta ner gegga från taket och naturligtvis prickade fönstret. Snyggt not.


Lite korttillverkning blir det nog också eftersom det har kommit en liten bebistjej i bekanskapskretsen!

1 kommentar:

  1. Härligt med lite vårkänslor, typiskt att det snöade idag.

    SvaraRadera