söndag 15 maj 2011

söndagsmys på landet

You can take the girl out of the country but not the country out of the girl - eller hur var det nu.
Här har det varit full fart i helgen. Storbruden har haft tjejerna på gatan på sleepover-party igår. Med andra ord är är vi alla ganska trötta idag :-). Som tur är hade vi redan planerat en tur till vårt vattenhål - Miljögården- med killarna och mamman från Sst.

Det har också blivit en del trädgådsskötsel i helgen. Barnen och fina granntjejen H hjälpte mig flytta jodgubbsplantor igår. En del maskar grävdes upp och hålls i tryggt förvar till vi kan använda dem för att meta.. Trädgårdsskötsel och papperspyssel ställer en hel del krav på bra handvärdsprodukter. Man vill ju gärna bli av med både tusch och jord innan man drar på arbetet på måndag. Jag har inte hittat någon bra tvål. Jag kommer ihåg att min pappa bilmekanikern hade en förträfflig tvål med små plastkulor i, men ingen kommer i håg vad den hette. För någon månad sedan dök bästa gudfar D upp hos oss. Med sig hade han satin hands från Mary Kay som han sålde för fruns räkning :-) Och vad skådar mitt södra öga (händer) precis det jag letar efter - plus två utmärkta handkrämer!
På Miljögården fanns ljuvliga så lamm, höns, kaniner och jag vet inte allt. För brudarna var ändå hundarna H det bästa på hela vistelsen. Det och den grillade marshmallowsen så klart. Mitt i allt hör vi att en av tackorna bräker värre än vanligt - efter viss vånda - det är som att man känner igen sig - får bästa maken vara haft deltagande i en lammfödsel. Det är då rakt inte varje dag det händer...


Våran mellantjej är inte längre en liten tjej. För ganska precis ett år sedan åkte stödhjulen av och hon lärde sig cykla. Det var en giganterna kamp mellan mor och dotter där modern kunde ana vissa likheter dem emellan *lol*. Nu har gula faran som var lära-sig-att-cykla-presenten från fammo och faffa blivit för liten och ungen för lång. Idag var C och pappa och hämtade en ny fara - den här gången grön, med spindlar. (Jag tror inte hon skulle sätta sig på en cykel med fjärilar) Hon var då väldigt nöjd och far som ett jehu runt kvarteret!





Ha det gott! Nu drar jag till storstan några dagar.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar