onsdag 6 juli 2011

en soffa om dagen

Det här med semester kan jag nog vänja mig vid :-). Det är så att man överväger erbjudandet om att bli familjehem på heltid - i alla fall en liten stund.

Idag har vi njutit allihop! Vi är välsignade med ett tempererat utomhusbad - som dessutom är gratis - världens lyx! Med två riktiga stadsungar är det lika bra att hålla till där så man slipper tjatet om myror, sand och kallt vatten. (annat var det minsann på min tid...)

Vardagsrumsoffan har fått nytt liv - eller i alla fall ett nytt överdrag. 30 spänn på återvinningen. Jag tror att det är en duk, men jag tycker det blev riktigt snyggt. Med man, barn, katt och hund får soffan ta en hel del smällar och ett överdrag var den enklaste lösningen.



Här är de - badarbrudarna. Den ena galnare än den andra.


Själv kan jag konstatera att jag aldrig lär mig - nog sjutton har jag bränt mitt bleka skinn i år igen...



Soffor var det ju. Jag skrev häromdagen att vi hade målat och fixat. Så här snygg blev kökssoffan som jag fyndade i vintras. Förebild finns här.



ha det gott alla fina!






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar