onsdag 20 juli 2011

sommartårta och hårt arbete

Så här mitt i fruntimmersveckan är det dags för stora delar av min familj att stämma upp i "jag vill vara din Margareta" Mamma, Syrran och Lilla S delar detta vackra namn. Detta måste såklart firas med sommartårta. Det blev marängbottnar, chokladmousse, grädde och jordgubbar. Traditionellt ska det vara hallon, men det är ett bra tag kvar innan de är mogna här. Det fick bli köpesjordgubbar istället - trots att de kostade 40 kr litern, vilket mannen tyckte var ett rån och övervägde att ge sig på jordgubbsodling... (jag tror jag lyckades övertyga honom att låta bli)

Hårt arbete ja - nä det är inte jag som arbetar, jag sitter i en solstol och läser böcker. Emellantå får jag medla i en väpnad konflikt mellan mina barn, men det kan ju inte riktigt kallas arbete..

Det är världens bästa man som tagit sig an bastukammaren eller relaxen som rummet nog blir stoltast av att kallas. Tak, väggar och golv ska slipas och målas och sen ska min egen handyman bygga ett platsbyggt skåp modell större. Inspirationen finns i sommarbilagan av Drömhem och trädgård och är ett pärlspontsskåp där jag ska ha handdukar, rengöringsmedel, en tvättkorg och kanske lite återvinningsgjejor. Det ska bli så fint! Sen ska det upp en handdukshängare och lite annat välbehövligt utanför bastun.


Mindre snygg värmeväxlare som kommer att rymmas i "skåpet"

igången till bastun


Nya fina toaletten och hallen

Nu ska jag bjuda min man på gubbröra och en öl!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar