lördag 6 augusti 2011

mysmorgon

Medan mannen vilade ut efter att ha vaktat kalasbesökare hela natten passade jag och brudarna på att ha mysmorgon (hunden låg och gnällde vid sovrumsdörren och tyckte det var himla orättvist att han inte fick vara med maken). När jag var liten och vi var hos mormor hade hon särskilda koppar (baljor) för varm choklad - sådan där riktig med socker, kakao och grädde.. Sådan gjorde vi imorse - vi var busiga och slängde i några minimashmallows också.. mumsigt värre!

 
Häromdagen passerade bästa svärfar förbi vår lilla stad på väg söderut. Med sig hade han tomater och gurkor från midnattsolens land - de är världens godaste! De blev också en snygg installation på slagbordet i köket..

 
Här är en bild på skrymslet under trappan som det heter i Harry Potter. Här är det ingen som bor i skrymslet och det är ett trevligare ställe än stackars Harrys tillhåll. Den fina lampan är köpt på röda korset för 8 (!) kronor. Skolbänken har vi fyndat på Blocket.


Nu är det högsäsong för gladiolus - det tycker jag är en riktig snyggingblomma. Det är var en ovanligt sober färgställning.


Ha en skön lördagkväll! Själv lyssnar jag på Norah Jones på spotify (som jag äntligen fått kläm på) och så kan det nog tänkas bli en film framåt kvällen. Imorgon blir det att städa och fixa för att fina föräldrarna ska komma på måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar