söndag 28 augusti 2011

spindelmannen får en makeover

Sist var det sovrummen som fick en makeover. Idag är det någon så oväntad som spindelmannen...

Min stora tjej är inte riktigt som alla andra.. Just nu är hon dessutom en ovanligt arg version av sig själv. Eftermiddagen idag var nog OK för henne eftersom den tillbringades med hundarna med stora H. Ju fler hundar desto bättre..

Hon skulle ALDRIG ta på sig ett klädesplagg med rosa glitter eller fjärilar på. Det finns liksom inte på kartan, dessutom hatar hon att handla nya kläder. Den här mycket älskade spindelmannen t-shirten har fått sätta halslinningen till i någon hundlek. Jag tänkte ge den nytt liv som gympapåse. (Om den duger är en helt annan sak..)


Tyg och t-shirt.


Jag klippte ut spindelmannen från tröjan med lite sömsmån . Därefter strök jag fast vliselin på baksidan (med presstrasa för att inte få spindelmannen på strykjärnet). Därefter zigzagade jag fast kille på tyget till påsen. Det kändes lite knepigt att först pierca stackaren med ett gäng nålar för att därefter sy honom i skrevet...

Därefter sydde jag färdigt påsen - vänden den med rätan utåt och sydde en kanal för banden. Imorgon blir det att inhandla röda skonsören som band till påsen. Jag tror det kan bli bra.




Vi var en vända på stan igår eftersom den motvillige shopparen måste ha nya byxor och innegympadojjor till skolan. Efter många "aldrig" fick de bli två par oprovade byxor med hem. Jag och maken passade ochså på att handla lite. Manne köpte en papperskorg - eller var det en kakburk?? När jag bara skojar det var en...


fingerborg modell större!

Älsklingen ska på tapetserarkurs och lära sig att klä om möbler. Då gäller det att rusta sig med bra grejor och även om vi är hem till inte mindre än fem fingerborgar var det ingen som var stor nog till maken. Men på Ohlssons tyger kunde de hjälpa honom. Ett par märkpennor fick också följa med hem - bättre än tuschpennor.


Själv hann jag fynda en blus som jag varit och spanat på flera gånger - nu är bara frågan om när man ska få tillfälle att använda den?? Kanske den där helgen när jag ska hälsa på maken på tapetserarkursen i Stockholm...



Ha en skön söndag allihop!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar