tisdag 20 september 2011

inspiration och tutorials

Vi har haft några dagar med fantastiskt väder och har njutit av att vara ute. Vi har hunnit höststäda gården och plantera om lite blommor. Några höstblommor har det tyvärr inte blivit ännu, men det var kanske tur eftersom regnet kom tillbaka...

Just nu är jag inne i ett pysselskov som bara bryts av arbete och barnomhändertagande. Sova är alldeles för överskattat :-)

På internet finns himmelriket för en pysslare - inte bara i butiker där man önskar att man kunde köpa hela rubbet, utan också i inspiration och handledningar - så kallade tutorials. Häromdagen såg jag ett ramkort som jag ville prova att vika. Hos pysseltagen finns den här utmärkta beskrivningen. (På fiskars skärmaskin finns en linjal för tum).

Här är mitt resultat - inte så pjåkigt för att vara första gången.



(Bassil cardstock, inre papper från Panduro, band från Ohlssons tyger och stuvar, stämpel från Panduro färglagd med promarker och glossy accents, vindruta i form av OH-plast. stämpeln är monterad med 3D-kuddar. Rutigt papper från gömmorna.)


Här hittade jag en tutorial för ett pyramidkort. Detta kort har jag inte sett i verkligheten, men det var skoj att göra och inte så svårt som det ser ut.


Min version i svart och rosa. Jag har använt cuttlebugen och nestbillitedies till scallopcikeln. Dekorationer och papper från görmmorna.



I lördags var vi på hantverksmässa i Skellefteå. Så mycket till mässa var det kanske inte, men det var gott om butiker på plats och jag hann göra av med en hel del pengar :-)


Lite blandat. Det fina friends-albumet ska bli ett "en sväng i minnenas allé" kort till fina M som snart ska gå i pension. (bilder kommer när det är färdigt)



Lite gott och blandat. En distress - har jag inte provat förut, men den verkar funka bra, Lite halvpärlor som är fina när man altrar, lim får alltid åt och smal 3D-tejp likaså.


Pyssla på därute! Nästa prova-på-kort blir ett never ending card...
Nu ska jag lära mina scouter att elda och tända (och släcka) fotogenlampa! chip och hajk på er!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar