söndag 11 september 2011

inspiration?!

Här har hösten oss i ett bestämt grepp och det har blåst och regnat länge nu. På eftermiddagen fick dock solen komma ut och leka en ynklig liten stund.

Min clematis på framsidan var svårväckt i år. Jag var helt övertygad om att något av barn, traktor, hund eller mannens 48-or hade tagit livet av den arma stackaren - men döm om min förvåning när den kom upp ur jorden - i mitten av augusti (!). Nå den har just börjat blomma och vi hoppas att nattfrosten är ett tag bort så vi får njuta av prakten på framsidan. (och därmed slipper se den flistugg som annars kallas Frick...)

När hösten kommer vill man ju byta lite blommor - ut med sommarblommorna och in med ljung och prydnadskål. Den här snygga ampeln har jag fått av min man. jag är övertygad om att den kommer att bli ursnygg med lite ljung inuti.

Finaste kollegan M ska gå i pension. Hon har under många år varit den som sett till att prominenta gäster och andra dödliga fått snygga placeringskort och fina välkommen-skyltar. Det verkar som hon tänker lägga detta på hyllan när hon ska tillbringa dagarna i trädgården och tillsammans med L :-). Snäll som hon är donerade hon hela sin skrivdonssamling till mig - vilken skatt!!
Jag måste erkänna en sak... jag har snattat... nä riktigt så illa är det inte, men jag har plockat lite fröställningar här och där och gjort så här fina fröpåsar. Jag ska dock inte ge bort dem utan försöka åtgärda vad mannen och traktorn orsakade förra hösten när alla blommor försvann från baksidan....


Idag har jag äntligen hunnit pyssla lite. Vår presentkassa på jobbet har härbärgerats i en häftapparatslåda från 60-talet. Jag har länge tänkt att det vore ett lämpligt altringsobjekt... (altra är att ta en sak och antingen göra det snyggare eller helt annorlunda). Det första försöket blev totalt misslyckat :( Efter en titt på youtube (här finns en skatt i pysselinstruktioner) blev jag inspirerad och så här blev resultatet - själv är jag ganska nöjd. Den är i alla fall snyggare än ursprunget :-)



Ha en skön söndag allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar