söndag 20 november 2011

open pysselrum

Sköna söndag! Idag har det varit en lång söndag efter en väldigt intensiv och rolig fredag och lördag. I fredagskväll var jag och maken på middag på världens bästa förskola. Maten var lika superb som vanligt och vi njöt av potatisaioli, bulgursallad, kallskuret, hembakat dinkelbröd, kycklingfilé m.m. m.m. Det är länge sedan jag skrattat så mycket, gott och varmt. Tack alla som var med och gissade barnprogram, barnsångsdobidoo å allt var det var!
I lördags hade jag bjudit in till open pysselrum på facebook. Det var ett litet tappert gäng som kom och ville pyssla i mitt högt älskade och ganska välutrustande pysselrum. Vi gav oss på pyramidkort och alla skapade riktiga snyggingkort! Kanske det får bli en kurs till våren. Jag lärde mig i alla fall att jag är helt kass på att förklara hur man ska göra så till pysselkvällen på jobbet blir det att ha gjort ett exempel av alla kortvikningar.. :-) Här ovan är mitt exempel på pyramidkortet.
Bästa maken har ju bytt jobb och fått ny arbetsplats - en där man kan ha foton på barnen på väggen. Problemet är bara att arbetsplatsen är hårt färgkoordinerad. Makens "färger" är svart, vitt och grått. Verkligen kul pysselfärger (not). Eftersom han är en tornedalsman drar man inte heller på med en glittrig rosa blomma mitt i allt - i alla fall inte om man vill att alstret ska hamna på väggen...
Så här fick det blir...
En canvastavla i svart, vitt och grått med accentfärger i rött och grönt. Pappret är ett julpapper från reprint med ljuvliga små änglar (som barnen... eller inte) grön cardstock under fotot. De underbara klänningarna har fantastiska K sytt till brudarna. tassbrads från panduro, röda flosssticker på sidenband och de fyra kom ihågen med dymon. (kom ihågen fick vi av prästen på vårt bröllop) hjärtbården från reprint.
Nu är det dags för lite ny färg i barret och sista Harry Potter i dvdn, ha det gott alla fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar