måndag 26 mars 2012

Inspireras

Jag gillar verkligen att bli inspirerad! På internet finns massor med fantastisk inspiration. På sidan av bloggen ser ni några av mina favoriter. Jag tycker det är något vitaliserande med att läsa om detaljer som handtag eller vackra skor.

Jag tycker också om att läsa om vackra saker och lantlig inredning. Jag gillar att se hur saker kan få nytt liv i ny tappning och i moderniserad form. Det är härligt att läsa om människor som klarar av en inredning helt i vitt. Tänk att lyckas ha det rent och vitt överallt.

För mig känns det som en avlägsen dröm när lilla s lägger en bakelse förklädd till sandhög på det nystädade hallgolvet. Eller när hundskrället använder svansen som propeller i en aldrig sinande ström an hundhår.

Det är bara att konstatera att mina barn inte gör sig i vitt. De är mer av den smutsbruna sorten - allra helst den här tiden på året. Men vet du att det gör ingenting! Jag har hellre ett smutsbrunt hem med en golvhinna av sand och grus än att sitta ensam i ett vitt paradis. ( men berätta inte det för min man..)

En kopp choklad vid utelek är värd många timmar med dammsugaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar