söndag 4 mars 2012

Ju fler vi är tillsammans ju gladare vi bli!

Det är svårt att inte stämma in i hyllningskören över det ljuvliga vädret! Vi har verkligen haft sportlov och varit ute hela dagarna och somnat tidigt på kvällen - hela familjen. Här är vår helg i bilder - inte så färkoordinerade men ett tvärsnitt av vad jag hunnit med att fota.

Jag måste erkänna en sak - innan jag blev lulebo för 12 år sedan visste jag knappt att det fanns ett särskilt land baki guds rygg vid landets sista utpost mot öster. Ett land med ett eget språk och ett folk som är eljest - och alldeles underbara!! Nu vet jag bättre! Inget annat folk bjuder in till middag och ser till att gästerna ta med maten :-) Jag och mamman på Sst tyckte att det var alldeles för länge sedan vi sågs, och mat måste vi alla äta, så vi ordnade ihop en liten tacoätning. Vår familj stod för maten och Sst för platsen - som hittat. När vi kom dit hade även fina J och barnen följt oset av tacos till Sst. Det blev en härlig middag för 7 barn, 6 vuxna och 3 hundar! Barnen fick rita en välkomstteckning till efterlängtade J. L stod för lite manikyr på kvällskvisten. Lilla S aktade noga sina snyggingnaglar ända in i säng!

Det är visst en annan sak jag måste erkänna - jag blir ett år visare till veckan (absolut inte äldre) Av den anledning, och förhoppningsvis på grund av vårt trevliga sällskap välte makens föräldrar, två brollor och en brollsambo in i vårt lilla hus på lördageftermiddag. Med sig hade de ett så fint paket med ännu finare innehåll till mig!! (de två översta bilderna) Den mumsiga prinsesstårtan gick åt så fort att jag aldrig hann hala fram kameran :-) Tack snälla ni!!

På kvällen kände jag att det kan inte vara lätt att vara nybliven familjemedlem i detta hus - först iväg till ett hus fullt av folk och hundar för att dagen efter ha 10 personer runt vårt eget köksbord - stackarn vet ju inte att i Tornedalen har man alltid roligast tillsammans! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar