torsdag 1 mars 2012

Nygamla bekanta!

Som småbarnsförälder får man förmånen att i vuxen ålder läsa om sina barndoms favoritböcker - med nya ögon. En del av favoriterna står sig även när vuxenglajjorna åkt på medan andra känns larviga eller dumma. Bland mina nu och då favoriter finns såklart allas vår Astrid Lindgren - särskilt samlingen Sagorna som innehåller hennes mindre kända, och i mitt tycke, bästa berättelser! Andra favoriter är Ludde Lump och Paddington. Molly Mopp är också en favorit som håller än.


Man får också tillfälle till nya bekantskaper - där är böckerna om hästen Sigge och hästtjejen Märta nya favoriter. Här i huset är också faktaböcket poppis och där finns det en uppsjö av riktigt fina bekantskaper.
Eftersom jag blev lite nostalgisk såhär på torsdagskvällen måste jag ju dela med mig av den skatt som finns på youtube! Här är det 70-tal och jag kan se de bruna tapeterna och känna plyschen mot kroppen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar