tisdag 29 maj 2012

Från det ena till det andra

Ibland är livet föränderligt. För några dagar sedan stod jag i skogen i kängor och skitiga byxor och luktade rök. När jag kom hem efter hajken och såg mig i spegeln blev rädd- tänk att det där vraket med sotigt ansikte, smutsigt hår och allmänt sunkigt utseende var det alla föräldrar sett... Hmm... Undra vad se tänkte om en.

Idag har det varit helt annorlunda. Fina jobbet har dragit till cape East i Haparanda- Googla på det! Här har vi avverkat jobbgrejor och sen har vi spaat. Jag var genuint skeptisk och inte alla sugen, men ack vad jag bedrog mig. Det har varit underbart att prova olika bastun, bada isvak ( jodå det har jag gjort), simma ute i regnet, duschat i monsunregn och mycket mer. Jag hann till och med med ett glas champagne i bastun. Så nu är hajken utbastad och klackiskorna ska på. Nu är det dags för gomiddag. Vilken tur att livet rymmer alla nyanser av njutning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar