måndag 7 maj 2012

stjärnkort

Min pysselinspiration har äntligen återvänt! det har varit så fint väder under en längre tid att det har varit svårt att motivera sig själv att stanna inne och pyssla. I helgen var det så risigt väder att det faktiskt inte fanns något bättre att göra än att pyssla :-)

Jag snurrade runt bland alla duktiga pysslare på nätet och hittade en film om superfina stjärnkort. Filmen finns här.

Jag var tvungen att prova själv. Jag tycker videon var lite svår och jag fick backa och se om flera gånger för att få kläm på hur man ska göra (då var det inte ett dugg svårt)

Här är i alla fall resultatet

 Grå cardstock, prickigt och blommigt papper från nån Tradera vinst. Det som ser ut som spets runt kanten är washitejp från Scraptajm i Boden. Den söta ängel är utstansad från ett panduro julpapper (julkramar) svarta blommor från görmmorna och vita blommor där jag tagit bort ståltråden och chalkat blommorna. Hjärtanbrad från görmmorna och det tunna bladet är från Tiimari. svirlstämplar från Panduro och små pärlor med pearlmaker silver.


Kortets insida. Prickigt paper från panduro, textstämpel "kärleken kommer kärleken går" stämplad på bakpltåspapper som jag rivit och schalkat kanterna på. För att få stämpelfärgen att fästa bättre har jag sprayat med fixativ innan jag stämplade.


Jag har gjort en tutorial som jag tror är mer lättillgänglig än filmen - eller kanske tillsammans med filmen. Jag ska bara fixa till den lite så hoppas jag få upp den inom de närmaste dagarna.


Lycka till med ditt stjärnkort!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar