onsdag 2 maj 2012

Vintern rasat

Uti våra fjällar..

Idag har jag låtit mig inspireras av fina inredningsbloggar och japanska körsbärsträd. Det är sådana här dar jag funderar över varför jag flyttade norröver för snart femton år sedan.

Hos mina inspiratöser är det vackert och rent i tvättstugan och grönt, blommande och varmt i trädgården. Så ser det ju tyvärr inte ut hos oss..

Eftersom ny tvättstuga står högt upp på min önskelista var det bra med lite inspiration- det behövs för vår tvättstuga är en sorglig syn.

Här i norr är det inte grönt och inte varmt, men nästan snöfritt. Det har varit en typisk norrlandsvår och snön har försvunnit på kort tid. Det tar med sig massor med vatten och jord. De främsta ingredienserna i en riktigt smetig och illaluktande gegga. Fantastiskt tycker barnen, jag och tvättmaskinen suckar i kapp. Här är det nyvakna blommor i rabatten och blöta vantar på tork!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar