onsdag 6 juni 2012

glad nationaldag...

eller vad man nu säger. Jag måste erkänna att det har varit lite dåligt med flaggviftandet för min egen del. I vår del av landet har regnet öst ner under förmiddagen i dag. Vi passade på att ta det lugnt denna helgdag mitt i veckan. Det känns lite konstigt att gå upp tidigt i morgon och ta sig i väg till jobbet. För barnen är det två dagar kvar i skolan och solen och värmen lyser med sin frånvaro.

Vi har i och för sig hunnit med ett alldeles fantastiskt 7-års firande av en riktig prinsessa!! Mycket trevligt var det.

Jag tillbringar den här nationaldagskvällen i min ensamhet när småtjejerna sover efter en lång dag. Mannen och finaste bonusen är och tränar fiskefänget inför nästa veckas fiskepremiär på träsket. Jag har sagt att de inte får komma hem utan middagsmaten :-) 

Jag sitter här och försöker pyssla ihop ett välkommen till världen-kort. I bakgrunden min märkliga spotifylista som innehåller allt och ingenting. Jag är verkligen inte bra på musik!



Nya fina trädgårdsmöblerna. Hela familjen har varit involverad i skruvandet och nu står de äntligen där. I helgen får det bli en sväng till stan och spana på några snygga dynor - jag tror jeans skulle kunna göra sig mot det vita och det röda..
 En bukett blandade rosor var jag bara tvungen att köpa till mig själv. Jag hade ju trots allt överlevt övningskörning i ösregn!
 Gammelträdgårdsmöblerna fick flytta till baksidan. Här är det kvällsol (om solskrället tänker lysa alls i sommar) Som ni ser har växtligheten inte kommit särskilt långt häruppe....
 Pågående pysselprojekt. Det ljuvliga pappret med barnet kommer från panduro. Vi har inte panduro i vår stad. Det har varit ett stående besök när jag är i huvudstaden men nu har Tiimari här i stan tagit in ett mindre sortiment från panduro. Det är väl inte det allra billigaste, men det är fina papper och man får dem på direkten till skillnad mot om man handlar på nätet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar