söndag 24 juni 2012

Lediga funderingar..

Vilka dagar vi har haft. Vi har äntligen fått sommar och som vi behövde det! Vi har möjlighet att njuta i fulla drag.

Vi har badat, fixat i trädgården, träffat fantastiska vänner och fina familjen. Några av oss har provat nya saker. Andra har mest softat och luktat på sommaren. Jag tror att sommaren varar längre om man stannar upp och verkligen ser den och är närvarande i stunden.

Så här precis efter midsommar pågår en diskussion på twitter efter en krönika i svenska Dagbladet om att det är okej att dricka inför sina barn. Kontentan av krönikan är att eftersom livet innehåller besvikelser är det lika bra att accepterar att mamma och pappa väljer alkohol framför barnen på helger. Okej jag raljerar lite, men det är egentligen det hon säger den där krönikören.

Jag dricker gärna ett glas vin och det har jag gjort när barnen varit med. Men jag har aldrig varit berusad med barnen. Jag har så svårt att förstå varför alla helger måste innehålla alkohol. Kan inte några dagar på året få ha annat fokus än alkohol.

Vi skippade spriten drog på badis istället. Här är badväskorna packade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar