fredag 22 juni 2012

sju vackra flickor i en ring..

Helt oväntat har det varit midsommarafton hos oss också :-) Vi har haft fantastisk tur med väder och solen har visat sig hela långa dagen. Här i norr är ju dagarna så långa att de aldrig tar slut. När man har en utomsvensk i sin familj måste man förklara alla svenska helger. "Imorgon vi är lediga??" var frågan vid middagen igår kväll. Ja du prova själv att förklara varför vi firar midsommar... Och fundera sen en stund på hur vi gör det och hur det ser ut för någon som inte gjort det sen han eller hon låg i mammas mage..

Nå hela löjliga familjen drog till fina Brändöhamn för traditionsenligt midsommarfirande. Vi har danst runt stången ( i alla fall jag och tjejerna), vi har haft picnic på bryggan och vi har njutit av omgivningarna. Det är verkligen en makalöst vacker plats.

Sen har jag också lärt mig att min man (som iofs. är bäst på det mesta) är en riktig hejare på att kasta tvåeggad yxa !? Även bonusen var en riktig viking må jag säga! 


Firande i all ära, det bästa på hela dagen var kvällspromenaden till Hertsö miljögård. sju sorters blommor under kudden och en puss av baggen, det kanske är det som är grejen det.. Lilla S har haft modevisning i födelsedagskläderna från fammo och fina bohuströjan som världens bästa moster har stickat. Det kommer att bli sorg i huset när den tröjan gjort sitt, det är verkligen en favorit.

Ha en fortsatt fin helg alla fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar