söndag 15 juli 2012

dagens pyssel

Det har varit en blöt helg. Inte blöt som i stort intag av alkohol utan blöt som i ihållande regn. Vi har ju varit på släktträff i Juoksengi (säg det fort tio gånger). Det är egentligen både galet och fantastiskt att två persons kärlek kan, tre generationer senare, ha resulterat i över 150 personer!

Dagens pyssel äre ett pyssel från slutet av förra veckan. Jag snubblade över en spännade kortvikning hos fina Lotta här brevid. Jag googlade på ljuskort och fick fram den här fina beskrivningen.

Här är mitt resultat, det är en sommar/grattis till jobbet present till en kollega. Det blev ett chokladkort istället för ett ljuskort.


3-D fjäril från Panduro


 Kortets insida. I orginalkortet är det ljus i den lilla lådan till höger. Jag satte chokad istället :-)Eftersom jag inte har en bäbar dator i pysselrummet (ja älskling det är här det är läge att köpa en padda till frun...) fick jag springa mellan datorn och pysslet. Det ledde till att jag hade lite för bråttom med lådan och hann montera plast över fönstret - det ska vara öppet enligt orginalkortet. Å andra sidan hade det ökat risken för tappad cholkad. Jag fick därför modifiera konstruktionen genom att inte limma den översta invikningen av lådan utan istället sätta en stropp där och bara vika in den. Så hölls chokladen på plats inne i kortet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar