onsdag 25 juli 2012

Projektet

Jag har fått för mig att jag ska sy en väska av ett par gamla jeans. Idéen har legat till sig i huvudet ett tag och idag när det helt oväntat regnade en skvätt tog jag mig i kragen.

Jag har inhandlat ett par jeans på röda korset för 40 riksdaler och har en ganska ideeaktig bild i huvudet. Fodret ska tillverkas av resterna efter mina kuddfodral till sovrummet. Nu är det bara att omsätta tanke till handling... Om jag har otur får jag väl ta med mig ett påbörjat kraschat projekt till mamma nästa vecka. Hon brukar kunna rädda mina kraschade sömnadsprojekt.

"När man är är en björn med mycket liten hjärna och Tänker Ut Saker, upptäcker man ibland att en Ide son verkar vara riktigt Ideaktig inne i hjärnan, är helt annorlunda när den kommer ut i det fria och andra människor ser på."

1 kommentar:

  1. http://diybaglover.blogspot.se/
    Här har du gratismönster på väskor, det fanns några jeansväskor, de är lite varierande i beskrivningarna, men oftast bra bilder så man får lite hjälp.

    SvaraRadera