fredag 13 juli 2012

Sääskisafari

Imorse tänkte jag att jag skulle vara duktig och promenerar till arbetet. Det är en vacker väg och doften av hundkex låg tung över omgivningen. När jag kommit halvvägs blev det svart och himlen öppnade sig. Sommaren första riktiga åskväder drog in och tvättade staden ren. Det måste ha varit en smutsig stad för regnandet fortsatte hela dagen.

Sedan några timmar tillbaka är vi i fins Tornedalen mitt på Polcirkeln. När vi gick en sväng med lånehunden gick vi förbi sääskisafari - myggsafari. Det är en danstillställning som drar runt i byarna så folk får svänga sina lurviga - och mata myggen- därav namnet.

Och de små blodsugarna är absolut inte i numerärt underläge!

1 kommentar:

  1. Vilka fina kort du har gjort sedan jag var inne här sist o tittade. =)
    Hoppas du överlevde myggsafarit!! =O
    Kram

    SvaraRadera