måndag 16 juli 2012

Växtkraft

Tänk om den här värmen innebär att sommaren kommit, det vore verkligen underbart.

Familjen är äntligen fulltalig! Tänk va oro det rymd i ett mammahjärta, detta trots att jag vet att alla barn i mitt hus är kompetenta och kloka på sitt sätt och efter sina förutsättningar. Det är ju med utmaningarna man växer både som ung och som förälder. Det är tur att jag har kloka människor runt mig dom kan påminna mig när hönsmamman i mig tar överhanden.

Jag och lilla S har hunnit fixa lite blommor när hon fick en ofrivillig paus efter dagens andra dundervurpa. Ungen ser snart ut som en mumie i alla plåster och bandage..

Vi planterade blommorna jag köpte förra veckan. Det behövdes nytt vid dörren då penseerna muterat och hotade att ta över hela ytterdörren. Det fick bli en marguerit som är en av mina sommarfavoriter och nåt blått som jag inte vet vad det är.

I påsen var också två jordgubbsplantor. Båten tog död på större delen av mitt jordgubbsland så nu får vi fylla på några i taget. Den här var ju ett lyckoköp, den har mognat i påsen hem. Sånt gillar vi!

Fina vita rosen fick ett växtstöd. Rosen brukar leva farligt bland röjsågar, hundar och fötter i stl.48. Nu hoppas jag att den syns och får vara ifred.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar