söndag 19 augusti 2012

Sommarauktion

Idag har vi varit på sommarauktion på fina miljögården. Det var Luleå auktionsverk som höll i auktionen. Det var en hel del silverryggar bland de hugade spekulanterna och möjligheten att buda på internet drog tyvärr upp priserna på en del grejor.

 Allt kan säljas med mördande reklam..
 Några gobitar fanns det, men tyvärr gick glas lite för dyrt för min smak.


Annat var inte riktigt min grej....

 Alltsom allt fyndade jag ett etui gamla smycken (mest skräp),
 och en påse damhattar (till auktionsutroparens förtjusning) Hattarna visade sig vara handgjorda i Boden.
 Nu är det inte skorna utan hattarna som slår klackarna  i taket och tillsammans med några av av pärlorna bildar eller läckert stilleben i vardagsrummet!
 Den lilla lådan fick en omgång med dammsugaren och är nu hem till några snyggingar i sovrummet.
Nä tacka vet jag riktiga bondautioner! Syrran fyndade vackra glas för en femma - det var det jag var ute efter - inte ett tårtfat för 400 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar