måndag 28 januari 2013

Konserverad present

Idag är det ingen vanlig dag för det är världens bästa Minis födelsedag! Ja tänk vad tiden går fort. Den där ungen i magen som storebror E skulle byta mot våran lilla S, den ungen är fem år idag! 

Jag skickade bästa maken och stora C för att förhöra sig om vad herrn önskade sig i present. Det var Skylanders(?) som var da shit. Jag som inte kan sånt där bestämde mig för att ge bort pengar istället. (Detta trots att pappan i vårt hus helst hade gett bort ett självspelande trumset utan avstängningsknapp). 

Då fick jag chansen att prova att göra en konserverad present! Man öppnar botten på en vanlig koservburk och stoppar i presenten. Ny botten tillverkas av papper och förseglas med smältlim. Vänd på härligheten dekorera med papper (å vimplar av washitejp) å voilá present färdig att öppnas.

Eftersom presenten var till ett barn satte jag pengarna i ett snöre som jag satte fast i öppningsflärpen. Allt för att minimera skaderisken...


Här kan du hitta en beskrivning på hur man gör en sån här fin burk.

Jag har också fått presenter idag! Mina stämplar K-design har äntligen kommit!! Nu är det bara att börja montera dem och sätta in dem i stämpelförvaringen.


I paketet låg också några superfina charms och två extra små små stämplar. Sånt gillas!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar