fredag 22 februari 2013

Morgonrodnadens vingar

"Tog jag morgonrodnadens vingar, gjorde jag mig en boning ytterst i havet, så skulle också där din hand leda mig och din högra hand fatta mig. Och om jag sa: Mörkret må övertäcka mig och ljuset bli natt omkring mig. Så skulle mörkret inte vara mörkt för dig, natten skulle lysa som dagen: ja mörkret skulle vara som ljuset." psaltaren 139:9-12

I går promenerade jag till jobbet där vid kvart i sju snåret på morgonen. Det är en härlig tid. Det är lite småkallt, det knarrar under skorna och solen är på väg upp över staden. Det är mitt sätt att skapa tillstånd för att det ska bli en bra dag.

Idag är det istället skidspåret, pulkabacken och bastun som får stå för tillståndsskapande. Ha en finfin lördag allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar