söndag 17 mars 2013

Söndagslyx

Ååå vad det är härligt med helg med familjen! Att få vara med dem man tycker mest om i hela världen. 
Här ligger lilla Maja och hämtar sig efter fredagens kastrering. Hon hann skrämma oss ordentligt när det tog lång tid innan hon vaknade från narkosen. När hon väl vaknade var hon alldeles groggy och skulle absolut till tjejerna. Först försökte hon vingla upp för stegen till C:s våningssäng, sen kröp hon in i påslakanet i S:s säng. Till slut kom hon till ro under vårt täcke mellan makens sida och högerarm. Ja det vara bara för honom att ligga still så hela natten. Nå på lördag morgon var hon vid god vigör igen. Lite snopen, men vid god vigör.

Den här fina ljuslyktan med väldoftande ljus har vi fått av fina vänner.


Här är rester av de fina presentblommorna jag fick förra helgen.

Idag har jag också hunnit ha brunch med klädvisning för mina kollegor. Det var bästa E som visade 
House of Lola - alltid lika fint och det blir alltid lika dyrt :-)

Till brunchen gjorde jag bland annat american pancakes med blåbär - det var mycket smarriga.


Så här snygga är de på bilden i kokboken - mina blev inte så snygga :-)


Här kommer receptet

8 pancakes (jag gjorde dubbel sats och gräddade i plättlaggen.
 Det räckte till 7-8 personer)

3,5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
2 msk strösocker
2 tsk vaniljsocker
skal av 1 citron
2 msk smör
2,5 dl mjölk
1 ekologiskt ägg

1. Blanda vetemjöl, bakpulver, salt, strösocker, vaniljsocker och rivet citronskal i en bunke.
2. Smält smöret, vispa ihop med mjölk och ägg och rör ner det i bunken med de torra ingredienserna.
3. grädda dem gyllene i smör i en medelvarm stekpanna.
4. servera dem varma med florsocker och vaniljglass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar