onsdag 3 juli 2013

Fyndat

Vad det är härligt med fynd! Idag slank jag in på Åhléns. De har rea och min erfarenhet är att det brukar vara bra rea. Det var det även idag. Två vackra vita blusar och en prickig sommarkjol för runt en hundring vardera. Det tycker jag är ett fynd.


Jag och mannen pratade om det där med kläder i morse. Han kör uniform - arbetskläder med kommunloggan dagtid och mjukisbrallor eller shorts kvällstid. Himla praktiskt (men det kan ibland få mig att längta efter att han hade ett jobb som i alla fall krävde snyggbyxor och skjorta nån dag i veckan)

För mig är det i stället tvärt om. Eftersom det är ett reellet hot att bli intervjuad i TV typ när som helst gäller det att kamma sig och klä sig efter det  - varje dag.
 Jag gillar det men ibland skapar det klädångest :-)
Imorgon får det bli en sväng till frissan och få någon ordning på den här vintermössan på mitt huvud. Jag såg en så snygg frisyr när vi var på cirkus att jag smygfotade den (!) hoppas hårkonstnären kan förvandla mitt trollhår till något i närheten av en av de coolaste frisyrerna ever. 
Vi får väl se imorgon.

Mannen han får fyndat annat än kläder - som den här underbara vattentunnan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar