måndag 8 juli 2013

På väg någon annanstans

Jag snubblade häromsistens över fina bloggen Edith och jag och deras fina fotoutmaning
 "vänner emellan" Den här veckan är utmaningen 
"på väg någon annanstans" 

Min tolkning är tjejerna fina barkbåtar i bäcken vid stugan. 
De har byggt båtarna själva av material från vebon. 
Gamla träbitar, världens största spikar och gamla skyttetavlor för luftgevär.



Det var en härlig helg som vanligt! Vi fick fint besök av svärisarna som bjöd på gomat. Vi har fiskat och badat och myst. När vi var på väg hem började vi bryta i köksgolvet - vi får väl se vad det gömmer sig för skatt därunder och om mina drömmar blir verklighet.


Ja just det - en superhjälte har flyttat in i fina Nygårn! 
Jag säger då det i gummistövlar, trollor, cape och hatt
 och där for hon omkring och trollade än det ena och en det andra. 

Hon tycks förresten också vara på väg någon annanstans :-)




1 kommentar:

  1. Vilken tur att du snubblade in på min blogg och så roligt att du ville vara med i fotoutmaningen :)Finfina barkbåtar minsann!
    Kram Maria

    SvaraRadera