onsdag 17 juli 2013

regnpyssel

Det har regnat ganska ymnigt så här långt på min semester. Men inget ont som inte har något gott med sig! Jag har hunnit lite pyssel som legat och väntat på mig. Det blir dock fort lite trångt i pysselrummet eftersom tjejerna gärna vill vara med och göra samma saker. Det gäller att ha split vision av den högre skolan om man både ska hinna hjälpa och få något pysslat själv :-)

Jag tycker det så härligt att lyssna på sommarprataren och pyssla på med händerna. Det gör inget om det kommer en tår eller två och man hinner både reflektera och producera - i alla fall ibland.

Här ett chokladkort som ska ut och resa till fin 30-åring!

Stämplar från Tim Holtz och papper från panduro. 
Biljetternaär utskurna ur ett pappersark från panduro.


Här är mer resekort! Fina Lotta i Lottas vrå här bredvid har en utmaning. Hon fyller 40 och om man skickar ett födelsedagskort är man med i utlottningen av en bloggcandy. Det är alltid kul att få en chans att fylla på sitt pysselförråd och Lotta är väl värd ett grattiskort. 
Hon är till stor inspiration för mig.

Det var lite läskigt att skapa till någon som är så himla duktig själv - snacka om prestationsångest!
Jag lyckades till slut värka fram ett raggsockskort med lite papper från gömmorna och en stämpel från en tidning.


Hos Kinoko har jag sett så fina burkar för kakor och tvättmedel.
 Här är min version. En yoghurtburk i ny skepnad. 
Det är lite lurigt att få till pappret snyggt eftersom burken är större upptill än nertill.

Lite svart hobbylack på locket, lite washitejp och en svart etikett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar