fredag 4 oktober 2013

Dagens D

I fotoutmaningen har vi idag kommit fram till bokstaven D. Jag och C tillbringade hela kvällen igår med att fundera vad som börjar på D. (Mannens förslag tänker jag inte skriva ut - jag är fortfarande röd om öronen) Vi kom till slut fram till Lillasyster S nya fina mössa med paljetter - en discomössa. 
Nu var det bara det att när eftermiddagen kom hade lillasyster inte alls hade någon lust att vara fotomodell.

Snabbt fick tanten tänka om.... Dagens blogginlägg skulle ju dessutom helst gå i rosa. 

tänka....tänka...tänka

Å där, som professor Baltazar, kom idén med stort I (eller D) 


D som i DISKBORSTE 
en rosa sådan till och med

Tänk att mommos present från förra sommaren som stått och 
skämts vid diskhon ett helt år äntligen fick sina 15 minuter i rampljuset.

Inspirerad av fina Malin blev det lite lek med fotoredigeringsprogrammet. 
Det här var ju en ganska tacksam modell. 
Hen stod där snällt och stilla och protesterade inte en enda gång.



När jag tittade på bilderna i kamera hade faktiskt den motvilliga modellen fastnat på en bild. 
Här är den - discomössan


Kom nu för allt i världen ihåg att gå in hos Malin och kommentera i bloggen. 
Idag går två kronor per kommentar till bröstcancerfonden.

1 kommentar:

  1. Vilken tjusig diskborste, förstår att du inte använt den!
    Tacksamt med modeller som står stilla! Och jag tror att jag kommit på vad mannen hade för förslag till fotot!
    Kram M.E

    SvaraRadera