onsdag 16 oktober 2013

Pappskalle!

Utmaningen till förmån för bröstcancerforskning äter sig genom alfabetet. Idag har vi kommit fram till bokstaven som ligger (eller står) mellan O och Q
*musiken från Hajen*

Just det 
P

Mina fantastiska kollegor kom med allehanda kreativa inspel på bokstaven P 
- pappskalle var ett av dem.

Plåtskylt är ett annat ord på P :-) 
Den här alldeles underbara fick jag av bästa mamman på Sst igår. 
Tack för att jag får vara en del av din förvärvade familj! Jag gillar den här tanken. Jag som inte har världens största familj med mig i bagaget kan genom att plussa på mina vänner få den största och bästa familjen i världen!

 

Mitt ord på P får nog ändå bli PAPPER
Jag har ett långvarigt kärleksförhållande till papper. Att som barn ta fram en ny skrivbok, 
vässa pennan och skriva - vilken känsla. 
Det är tur att jag har förmånen att omge mig av papper.

Pappershögar på jobbet. Att flytta papper från en hög till en annan och sen ner i arkivet - fyllt av papper. Lycka är att få kasta sig över stiftelsepapper med handskriven text från 1800-någonting. 

Hemma är det andra papper. Presentpapper kan man aldrig få för många av. 
Särskilt inte tjocka lyxiga papper på ark. Sådana där som är för speciella presenter. 

Scrapbookingpapper Jag har några hundra - och det finns alltid utrymme och behov av ännu fler.


Dagens pappersfynd - lite grabbkortspapper - de här är från Panduro


P är också första bokstaven i PAPPA
Här min favoritbild av finaste maken med den förstfödda - 
hon som nu är snart 8 år och 140 cm lång.
Av bilden att döma är hon en blivande hårdrockare 


Kolla in alla andra fina P hos Malin och Sara här intill. Kommentera hos någon, 
eller båda brudarna så blir det fler stålar till cancerforskningen!

1 kommentar:

  1. Gillar alla dina ord på P ,första var roligast :)

    kram kram Malin

    SvaraRadera