torsdag 2 januari 2014

2013 i bilder

Vilket år det har varit! Det har varit ett innehållsrikt år där magiska saker har hänt. Jag har tagit det förbenade körkortet! Vi har fattat svåra beslut och lärt känna fina människor.

Januari
Lär mig pinterest och pysslar en konserverad present

Februari


Lite blandade vinterbilder från vår vackra stad!

Mars 


Vi fyllde medelålders och bjöd till mycket trevlig fest! Lillkissen blev kastrerad och som belöning fick hon gå ut - för första gången. Efter det har vi svårt att få in henne igen.

April


Vi firar en helt magisk påsk i Tornedalen. Det blir några dagar som vi sent ska glömma 
och kommer att vila i länge, länge!



Det var också månaden när vi blev Kalixbor - i alla fall i bland. 
Det var då finaste Nygårn blev vår och vi fick en hel uppsättning nya vänner!

Maj

Vi njuter och går på expotition i stugan


Det var också nu det fantastiska ljuset kom tillbaka! 
Det var också månaden vi lärde oss att en del människor
 inte förstår sina begränsningar och är beredda att gå över lik
 för att inte erkänna att kejsaren är naken. 
Som tur är kunde vi byta ut den nakna kejsaren mot en väldigt påklädd!


Juni

Avslut och början, en slutar förskolan, en avslutar årskurs 1 och en avslutar årskurs 7.
 Det var ett mycket efterlängtat sommarlov som låg framför oss.


Vi firar midsommar i stugan. Det är en upplevelse vi sent ska glömma. 


Vi blev så oerhört väl mottagna och vi fick vara med om ett firande utöver det vanliga! Det kommer att bli vår nya midsommartradition. I stugan och möta solen däruppe högst upp på berget!

Augusti

Vi njuter (och slåss med myggen) av en sanslöst varm vecka i stugan. 
Vi plockar bär, solar, målar och träffar nya bekantskaper.



Sen byter vi lugnet mot en lika varm vecka i huvudstaden. 
En helt galet maxad vecka som innehåller allt och som avslutas på högsta möjliga höjd.


September 

Hösten rullar igång med allt vad det innebär.
Jag faller handlöst för en plats jag aldrig sett förut - Arjeplog


Oktober

Jag deltar i bokstavsutmaningen till förmån för bröstcancerforskningen. På köpet får jag flera nya bloggbekantskaper - mycket trevliga sådana!


November

En månad av väntan och längtan


December

Jul, nyår och allt i en salig och härlig röra. Huset fullt av folk och kära bekymmer.
Det enda som inte ville vara med var vintervädret. 
Det var ett riktigt varannandagsväder och det var kallt och varmt om vartannat. 

Nu är året avslutat och förbi. Stora beslut har fattats. Vi har släppt ut människor ur vårt liv och släppt in andra. Små nya liv har kommit in i vårt och vi har lärt känna fantastiska människor under året. En del sanningar har vi fått se förändrade medan andra stått kvar. Jag har lärt mig en hel del om hur svårt det kan vara att stå upp för något när det kan komma surt efter. 

Jag är så tacksam att jag har min familj och mina vänner, att de hjälper mig att hålla mig på rätt köl och se vad som är viktigt i livet. Nu ser jag fram emot 2014 med nyfikenhet och tillförsikt. Jag hoppas att året för med sig massor av spännande möte och upplevelser. Jag hoppas att familjetrådar får knytas ihop och jag får bli en bättre, mognare och visare människa när 2014 är till ända.



1 kommentar:

  1. Det är så roligt med de här årskrönikorna, så mycket händer ju på ett år! Härliga bilder också! Kram Sara

    SvaraRadera