måndag 6 januari 2014

Från det ena till det andra

Så var det då till enda, drygt två veckor av sovmorgnar, matfrossande och umgänge med dem man ser för sällan. Nu är det dags att lagra det bästa av detta i minnet och ställa om för tidiga mornar och korv och makaroner. Det har varit riktigt skönt att vara långledig, att få känna att jag längtar tillbaka till jobbet. Tjejerna börjar gå varandra på nerverna och det är med skräckblandad förtjusning de kryper i säng ikväll. Imorgon är det första dagen på nytt fritids och ny skola. Det kommer att blir bra, och det kommer att ta några dagar att landa i allt det nya. 

Häromdagen hade vi den årliga familjeutmaningen i TP! Det är alltid lika trevligt och det var både god mat och gott dricka. Till mitt förtret blev vi återigen slagna i detta ärofyllda spel, den här gången på mållinjen. Nåja det får bli revansch nästa år!.


Min förstfödda har hunnit fylla 8 (!) år under helgerna. Hur i hela friden gick det till?
 Alldeles nyss var hon ju bara ett ilsket litet knyte. 
Nu är hon en stor tjej (fortfarande ganska ilsk) med två intressen - hästar och hundar.
 Igår var det dags för årets första besök på stallet. 
Skorna från fammo och faffa, handskar och spö är redo.


Jag har också hunnit värka fram ett beställningskort. 
Här ett välkommen till världen- kort i form av ett tältkort.


Nå huset är städad, tvätten är tvättad och struken och väskorna är packade - ja det kan bli vardag imorgon. Och ja jag kommer verkligen att sakna sovmorgnarna.
Ha en skön trettondag alla fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar