fredag 17 januari 2014

fredagsmys

Så var första oxveckan över. Det tar nog ett tag för oss alla att komma till rätta med nya tider och det där med att komma i säng på kvällen..


Därför var det verkligen skönt med fredag idag. Fredagsmys- tänk att det verkligen kan vara så olika vad man anser vara fredagsmys. För mig får det gärna innehålla bastu. Kloka mamman på Sst har sagt en gång att ett hus utan bastu är ett hus utan själ. Ja som icketornedaling har jag inte med mig någon vidare bastukultur men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig. 

Jag tycker det är fantastiskt. Att få komma hem till ett städat hus (vi städar slaviskt på torsdagar) och i takt med att gamla hudceller förångas i bastun kan man också passa på att tvätta av sig veckans bekymmer och gå ren  in i helgen. Att sen få smörja in sig med nån trevlig smörja och krypa in i mjuka sköna kläder det är verkligen fredagsmys för mig. 


Ha nu en riktigt skön fredag allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar