tisdag 21 januari 2014

Jag ser ljuset!

Hej hopp! Det otäcka magsjukebacillen har sänkt familjen i några dagar. Som tur är var det bara C som blev sjuk, men man vågar ju inte chansa. Alla cirkulerade runt toa med en hink i beredskap. Jag önskar att jag var lika chill som en av tjejerna gamla förskollärare som hade en plastpåse i fickan - för man vet aldrig. Ja riktigt där är inte jag urk!

I lördags (innan vi fattade att ungen var sjuk) drog vi en sväng till Älvsbyn för att hämta en dyna till skotern. Det är en gullig liten ort och ett riktigt kallhål! -28 stannade termometern på och barnen ville inte gärna gå ur bilen... Ett par obligatoriska affärer hann vi med (Handplockat och Kontorsteknik för lite pysselpåfyllning) innan det bar iväg hem igen.

Den stränga kylan ger i alla fall fina bilder!



Jag gillar den här årstiden när tulpaner försäljs till rimligt pris. Jag brukar i och för sig få blommor av min man, men inte flera gånger i veckan :-)


Ljuset då? Jo den här bilden är tagen 14:45 och det är ljust ute! Efter att knappt ha sett ljuset på en månad har det äntligen återvänt. Det tog med sig en mindre välkommen kompis i form av 30 gradig kyla, men det var det faktiskt värt. (i allafall tills elräkningen från stugan landar i brevlådan)


Ha nu en finfin tisdag allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar