lördag 22 februari 2014

far och flyg

Så var det lördag igen. Snön har vräkt ner och vi laddade för heldag med scouterna. Tyvärr spelade vädret oss ett spratt och vi fick bli hemma istället. Fotöljen så väldigt inbjudande ut men jag har som bekant myror i brallan. Istället kom finaste svärisarna och bästa farbror J och med bästa sortens A-L. Mycket trevligt besök!

Själv har jag varit till huvudstaden och vänt i torsdags. Jag laddade med vårgrejor bara för att upptäcka att det snöat. Det var kaos till följd av det myckna snöandet (2 cm) men skam den som ger sig. Är det vår så är det, om så än i februari.

Det var en riktig heldag och det var knappt att jag orkade hasta runt stan med en handväska som vägde bly och svetten krypande efter ryggen. Nå jag hann i alla fall in på Åhléns och fick med mig den här våriga godingen. 

(Några breda leenden åt ett och annat stockholmsperspektiv fick jag också eller vad tycker ni om  "det är bara att sätta i hop en så där åtta tvåstängliga orkidéer i en champangeskål - det kan man lätt göra hemma" mmm jag ska bara leta reda på champagneskålen och köpa orkidéer för 
200 kr styck) - det är tur vi har olika perspektiv :-)


Bilden är från Marlene Birgers monter på Åhléns. Jag tycker om att gå på Åhléns och inspireras både av saker och av människor. Det är det bästa med Stockholm - att det finns gott om folk som vågar ta ut svängarna. Det gillar jag!

Ja det blev en sväng på Hötorget också och blommor med stockholmspriser. Den här underbara buketten ranukel kostade 65 kr. Här kostar de drygt 20 kr/styck.... Allt är faktiskt inte dyrare i Stockholm och allt är inte bättre i Finland..



Nu blir det lite lördagspyssel när barnen har övergett pysselrummet till förmån för Pax jordiska äventyr.

Ha en skön lördag alla fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar