fredag 28 februari 2014

Fredagsmys

Trevlig Fredag alla finingar!! Brudarna har varit risiga och vi har vabbat idag. Vi är bortskämda med friska barn och vi har inte särskild många vabbdagar per år. Då känns det faktiskt rätt okej att låta barnen hämta andan så här sista dagen före sportlovet. 

På väg hem igår slank jag in på stan en kort sväng medan jag väntade på bussen.

Oj va mycket fint det finns nu! Vårkläderna är helt fantastiska, tyvärr har inte vi väder än för vårkläder.
En vårschal från Lindex var jag tvungen att köpa.

Det har länge varit dags att byta ut lite vardagssmink och igår slog jag till. Jag tycker mycket om make up store och den här skugga var ju helt rätt för mig. Den kan varieras mellan vanlig vardag och tuffaste turkos.
Jag kostade också på mig världens bästa ögonbrynsskugga. När man är rödblond som jag behöver man ständigt markera det som ska synas :-)


Fördelen med att vabba på stora barn är att man hinner göra sånt man inte hinner annars. Idag har jag städad, klippt om blommor och fyllt på huset med lite vårblomster. När snön ligger i drivor får man ha våren inne.


Här är min utegrupp. Det är vita pärlhyacinter som jag sakta vänjer vid att vara ute. De får vara ute de här milda dagarna och sen får de flytta in när det blir kallare igen.


Finaste lilla primulan på köksbordet.


Ha nu en toppenfredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar