tisdag 25 februari 2014

Pyssel delux

Ibland sitter pysselinspirationen som i sirap och sen plötsligt, som ketchup, lossnar allt på en gång. 

Ett bra sätt att få hjälp med förlossningen är att gå med i en grupp för utmaningar. Det finns flera stycken på nätet. Jag är sedan tidigare med i en kväll en utmaning på Facebook.

Häromdagen fick jag tips om ytterligare en, 48- timmarsutmaningen. Jag hängde på och sen tog det stopp.  Utmaningen består i att skapa något med tydlig inspiration av astrologi och stjärntecken. Ja jag har kommit så här långt (kort)..

Här är bidrag till en kväll en utmaning
Djurtema:


Lilla S bidrag i samma utmaning:


Vintage bröllopskort:


Här var det en bild på tulpaner framför kakel man skulle inspireras av:


Kom gärna in i utmaningarna du också! Det är ett trevligt gäng med mycket positiv feedback och utrymme för alla stilar och varierande erfarenhet. Sånt gillas!

1 kommentar:

  1. Vilka fina kort! =) Jag gillar hur du har vikt upp kanterna runt blombuketten! Lycka till med dina utmaningar! =)

    Kram

    SvaraRadera