torsdag 20 mars 2014

Det är våra tankar som förändrar världen

 Redan torsdag! Det är en märklig vår vi har. Först varmt sen svinkallt (-14) och nu vräker snön ner. Jag trotsade det utmanande vädret och gav mig ut på promenad med den bästa av vänner. Det är alltid lika givande att få tömma, tänka nytt och se saker ur olika perspektiv. 
Jag tror dock att vi får utöka rundan för att hinna surra färdigt ;)

Att sen komma hem och krypa in i en prickig pyamas med en kopp te och en macka det är livskvalité i vardagen.  


Ibland måste tankar ut och omsättas i praktiken. Här är ett sånt exempel. Det är en kortbas som jag inte kunde klura ut. Tur att det finns pedagogiska människor på webben som gör instruktioner steg för steg. Det är sällan så svårt som det ser ut från början.


I början av veckan läste jag ett Pippicitat på twitter. "Det här har jag aldrig provat förut så det klarar jag säkert" Det ska jag verkligen försöka göra till mitt motto. Detta tillsammans med "Dig har jag aldrig träffat förut så dig gillar jag alldeles säkert". Jag är helt övertygad om att vi kan påverka både oss själva och vår omvärld. Det är helt enkelt dags att skapa dagen!

Å ni imorgon är det fredag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar