torsdag 24 april 2014

Att vänta sig det oväntade

"Du måste lära dig att vänta dig det oväntade Christoffer Robin. För då inträffar det väntade - helt oväntat." 
- Ior-

Att solen återvänder är lika oväntat som väntat - här kl. 20:30 22 april 2014

Livet är förunderligt! Den här veckan har verkligen innehållit allt. Jag har varit på badhuset och njutit av närvaron av det oväntade. Jag har också lärt mig nya saker och upptäckt det väntade. Ja ungefär som livet i stort.

Häromkvällen tog jag mig en tur till vårt badhus. Jag simmade pliktskyldigt i 45 minuter och fick sedan belöningen i form av bastu. Väl därinne fick jag höra av damerna 65+ att det där med rosa hår var ju faktiskt himla fräsigt. Straxt innan hade jag mött en kvinna i 45-års åldern med en rejäl ryggtatuering av fornnordisk modell och silikonbröst. Ja det är bara att inse att 80 är det nya 40 och att inskränkta idéer definitivt inte sitter i åldern. Det var en väldigt uppfriskande insikt!!

Idag har har lär mig nytt! Jag har deltagit i ett webinarium, - ett webbsänt seminarium om linked In. Det var ju en himla fiffig seminarieform! Särskilt för oss i förskingringen från schtorstan. Om du inte har provat tycker jag att det är hög tid. Det gäller både webbinarium och Linked In.

Under tiden jag lyssnade på klokskaper om mitt digitala varumärke passade jag på att jobba lite med händerna. Här ligger början av en flasktag med mumsig choklad.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar