söndag 7 december 2014

jul i vårt hus

Först och främst är jag alldeles överväldigad av responsen på gårdagens inlägg. Jag vill också förtydliga att det inte är jag som skrivit den fina dikten. Den är ganska vanlig i dödsannonser och jag blir jätteglad om någon vet vem som är författare så jag kan uppdatera inlägget!


Tänk om man kunde trycka på pausknappen i sitt liv. Jag skulle behöva en eller två veckor till för att komma i kapp med mitt liv. Mina julförberedelser liknar alltmer IKEA-reklamen och snart blir det väl pizza som julmat. Samtidigt tycker jag mycket om den här tiden på året. Adventsveckorna är fridfulla och fulla av längtan - i alla fall när man hinner känna efter.

Lite julstämning har jag försökt skapa - både i Nygårn och hemma i stan.




Det var ganska mycket snö i Kalix


Väl i Kalix hann jag in på fina butiken Handplockat. De hade bytt butikslokal och det var verkligen till det bättre! Om du har vägarna förbi Kalix eller Älvsbyn tycker jag verkligen att du ska kika in i någon av butikerna!

Ja det kan väl hända att det följde med en sak eller två :-)


Hemma i stan blir det mest blommor i julpyntet. Jag älskar hyacinter! I år har jag spridit ut dem och stoppat ner dem i lite olika krukor och på olika ställen.



Idag hann jag in på Kallx gårdsbutik. 
Även det är ett himmelrike för den som behöver en stunds ögonvila!




Ha nu en skön söndagskväll alla fina! 
Själv håller jag ett öga och ett öra på valpen - 
allt för att minimera antalet olyckor på golvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar